loading...
داروساز بسیجی
iran-ehda.com

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
گفتگوی آزاد 2 1420 dr87b
بسیجی گمنام بازدید : 439 دوشنبه 04 دی 1391 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار بلاغ،محمد حسین صفارهرندی در نشست دانشجویی با محوریت حماسه 9 دی88 در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار گرفت  و در آستانه انتخابات به پرسش های سیاسی آنان پاسخ داد.

صفار هرندی در پاسخ به پرسش دانشجویی با بیان اینکه نهاد انتصابی و سیاسی هر دو در کار با هم پیوستگی دارند، بیان داشت:  انسان اجتماعی هرکارش سیاسی است و فلاسفه سیاست را تدبیر مدون می دانند.

وی سیاسی کاری را تنظیمات رفتاری براساس چیزی به عنوان بازی های سیاسی دانست و ادامه داد:  وقتی از خود هویتی را به نمایش می گذاریم نباید این ادعاها را در موقعیت های مختلف از بین ببریم که این مفهوم همان سیاسی بازی، کلاشی و ملّق بازی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: نهادهای انتصابی مانند نیروهای مسلح نباید وارد فضاهای سیاسی و احزاب شوند اگر کسی در نیروهای مسلح عضو جنس سیاسی همچون احزاب شود از کار اخراج می شود.

وی افزود: سیاسی ورزی به این معنا که هر کس با برداشت سیاسی دارد در دفاع از انقلاب، مشرب اعتقادی به کار گیرد برای نیروهای مسلح نیز مجاز است.

صفار هرندی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران هم در موضع دفاع از مظلومیت نظر حمایتی دارد، تصریح کرد: کمک به سوریه، بحرین و ... در شرایطی که نیازمند حمایت هستند و دست نیاز به سوی ما دارند موضع سپاه  در این قضیه مانند کل نظام است.

پیگیری پرونده های قضایی نشانه سلامت دستگاه قضایی است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دستگاه قضایی در اجرای عدالت ملاحظات را کنار بگذارد، بیان داشت: این مهم خواسته به حق است، این اجابت در دستگاه قضایی شروع شد، پیگیری پرونده های قضایی در چند ماهه اخیر نشانه سلامت دستگاه قضایی به طور کلی است.

وی افزود: به صورت جزئی دستگاه قضایی تخلفاتی دارد که سالانه ده ها قاضی به خاطر برخی مفاسد از کار برکنار می شوند.

 صفار هرندی با اشاره به اینکه آزمونی که دستگاه قضایی با ان دست و پنجه نرم می کند و بی مهابا به سراغ آنها می رود پیگیری پرونده های مفاسد قضایی است، بیان داشت:  رفتن به سراغ پرونده فرزندان بزرگان، رسیدگی به اتهامشان مانند تخلف سایرین نشانه شرف دستگاه قضایی است.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: وقتی دستگاه قضایی تحقیقاتش به پایان رسید کیفر خواست تنظیم می شود و فرد را به قید وثیقه آزاد می کند و تا زمان دادگاه برسد و به طور شایسته برخورد قانونی صورت گیرد.

وی متذکر شد: جنبش دانشجویی حقش این است باید به دستگاه قضایی دست مریزاد بگوید که از این خواب بیدار شد ونباید به آن نق بزنیم.

فتنه ای بدتر از فتنه 88 در راه است

صفار هرندی با بیان اینکه انتخابات آینده  با دو انتخابات مهم تلفیق شده و با حساسیت خاصی برخوردار است، گفت:  انتخابات 92 می تواند محیط فتنه ای مشابه فتنه 88 و یا بدتر از آن باشد ولی انگیزه کسانی که فتنه را به وجود آوردند و همان دشمنان بیرونی بودند  نسبت به سه سال قبل کمتر نشده است بلکه بیشتر هم شده است.

وی افزود: ضد انقلاب به کسانی می گویند که از اساس با انقلاب اسلامی دشمن بودند و من به کسانی که در داخل کشور در قضیه سال 88 دخالت داشتند کاری ندارم زیرا سر نخ ضد انقلابی در دست دشمنان بیرونی است و با اندیشه ناپاک برای به وجود آوردن فتنه آماده اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: به دلایل متعدد  در انتخابات سال  آینده شرایط برای فتنه آماده نیست، دشمن متوسل به فتنه نمی شود، در سال 88 مسئولان ما دچار یک ساده اندیشی شدند و با توجه به تجربه گذشته این غفلت به وجود نمی آید.

وی افزود: در فتنه 88 شبکه گسترده ضد انقلابی به وجود آمد و سیستم دستگاه امنیتی اشرافی بر جریان دشمن نداشت.

اشراف دستگاه های اطلاعاتی بر تمامی فعالیت ها

صفار هرندی تصریح کرد: بعد از فتنه 88 اشراف سیستم اطلاعاتی به نحوی است که تمام فعالیت ها را رصد می کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در فتنه 88 گروه ها و بخشی از تشکل های سیاسی  دچار وسوسه شدند که با ارتکاب اشتباه تاریخی گمان کردند در بین مردم محبوب خواهند شد، اظهار داشت: برخی گروه های سیاسی فکر کردند با حمایت های خارجی می تواند آنان را در فرایند دموکراتیک روی بیاورد و نمایش خروج از حاکمیت آنان را در بین مردم محبوب می کند.

وی متذکر شد: از ابتدای انقلاب تاکنون گروه هایی که از رهبری جدا شدند سرنوشت شان گمنامی است.

صفار هرندی یادآور شد: برخی گروه ها با درس گرفتن از ماجرای فتنه 88 باید بدانند تا دچار بازی قبلی نشوند.

وی تائید صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی را از طریق  شورای نگهبان دانست و افزود: آقایانی که احساس کردند نیاز به بازگشت نظام دارند نباید دچار اقدام ساختار شکنانه شوند، آنان که نبودند برائت از فتنه گران کنند تا شاهد انتخابات پرنشاطی با حضور گروه ها و تشکل های مختلف باشیم.

احمدی نژاد فکر می‌کند از ملکوت وارد شده است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد به سوال دیگری مبنی بر اینکه در گفتگوی زنده احمدی نژاد سهم بی تدبیری دولت را در گرانی نپذیرفت و گردن مجلس و دستگاه قضایی انداخت، شما چه تحلیلی دارید، گفت: ای کاش سوال را از ایشان می پرسیدید، آیا واقعا  یه جایی انگار که از ملکوت وارد شد و هیچ گونه نقطه ضعفی به آن روا نیست و دیگران همه ناقض و توطئه گر هستند.

وی بیان داشت: طبیعی  است که کسی زیر بار آن نمی رود، ممکن است دوره ای شود که با این ترتیب ادبیاتی را رایج کرد و بعد از مدتی مردمی می گویند این طور نیست، روزی همه هم پیمانت بودند و به دلیل توهم و بستگی  به امر انحرافی همه را از دور خارج کنید و خود را پاک پاک بدانید و بقیه را ناپاک بدانید.

عضو مجمع مصلحت نظام با بیان اینکه احمدی نژاد روی رقبای خود مثل تیم  آقای هاشمی و دور دسته های منتصب ایشان حساسیت داشته و حقم داشته، یاد آور شد:  در سال 84 آنان زیر بار رای 17 میلیونی نرفتند و منتظر سقوط دولت بودند که آن رفتار ها واکنش هایی را برانگیخت .

وی ادامه داد: احمدی نژاد در دولت نهم  در حال کار بود در عمل کارهای شایسته ای هم صورت گرفت، یه وقت است که با استفاده از آن ظرفیت که بخواهند برخی را حذف کنند انگی بزنند و بگویند این هم  از آن طرف است مثل آقای مصباح، بگویند از تیم هاشمی است که این طور نیست مردم می خندند زیرا مصباح هم در برخی موارد مصباح هم مخالفتی از طرز تفکر دولت هاشمی داشت.

صفار هرندی متذکر شد: این موارد ساده لوح دیدن مخاطب است.

وی در پاسخ به سوال دیگری با بیان اینکه در همه دوره ها خدماتی به مردم داده شد، گفت: در همه دوره های بعد از انقلاب می توان محاسبه کرد و چرتکه انداخت، سودی که به مردم داده شد بیشتر از مضار بود.

خدمات برجسته دولت نهم به مردم

وزیر ارشاد دولت نهم با اشاره به اینکه دولت کنونی خدمات شایسته ای داشته که در حالت رکورد شکنی بود، تصریح کرد: در چهار سال اول  دولت احمدی نژاد خدمات برجسته بود اگر در حالت مقایسه هم قرار گیرد مطلوب است.

وی افزود: در دولت نهم برخی از رکورد ها در ساخت و ساز آبادانی زده شد که به آسانی نمی توان شبیه آن را دید، برخی پروژه های 19 ساله در طی دو سال و نیم  به اتمام رسید که کار شایسته ای است.

کوتاهی دولت در بازار ارز

صفار هرندی اظهار داشت: در برخی جاها کوتاهی ها هم شد مانند بازار ارز که عدم شارژ ارز به بازار بی تدبیری بود و جایی هم خیانت بود، باید شبه بزرگ را پاسخگو باشند.

وی با اشاره به اینکه بودجه عمومی ده ها هزار میلیارد تومانی در اختیار دستگاهی است، اوست که تدبیر امور را به دست دارندخاطر نشان کرد: آنانی که دنبال قدرت هستند به دنبال قوه مجریه می روند.

هیچکس نمی داند که می خواهد وارد انتخابات شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اصلا شرایط مناسب نیست برای تحلیل و صورت بندی جریان انتخابات، گفت: هیچکس نمی داند که می خواهد وارد انتخابات شود، چه بسا در ماه های آینده وضعیت سنجیده می شود، رای ندارند و وارد نمی شوند و رقابت را سخت می بینند.

وی افزود: طبیعی است که از الان نمی توان وارد جزئیات انتخابات خرداد 92 شویم.

جبهه متحد دوپاره شد

صفار هرندی ابراز داشت: ولی قدر مسلم این است که با این دسته بندی ها وقتی جبهه متحد با این روش وارد صحنه می شود ما تجربه کردیم که جبهه متحد دوپاره می شود و جبهه پایداری از آن در می آید.

وی افزود: قبل از آن تیم جبهه احمد نژاد خود را جدا کردند و می گویند ما هیچ وقت اصولگرا نبودیم که این امر مزاح تاریخی است.

صفار هرندی با بیان اینکه قبل از انتخابات مجلس در انتخاب هیئت رئیسه جبهه رهروان ولایت درآمد، گفت: این دیگر عجب پدیده است، حقیقت امر این است که برای منشعب شدن دلیل مردم پسند داشته باشد این دیگر بهانه انشعابش ضایع بود.

وی ادامه داد: من به دوستان جبهه پایداری گفتم که از جبهه متحد جدا نشوند، درون جبهه باقی بمانند و نظر خود را داشته باشند، در هر جبهه فرض بر این است که در هرکاری اشتراک دارند در وجهی هم مخالفت، این خاصیت جبهه داشتن و جناح های مختلف است.

صفار هرندی متذکر شد: جبهه نباید خرد شود زیرا خودش مستعد به خورد شدن دوباره می شود و شاهد خواهیم بود که همین جبهه رهروان نیز تجزیه می شود.

جبهه پایداری پایه کار نیست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه همین جبهه پایداری جدا شد مانند اول پای کار نیستند، تصریح کرد: باید کمی متانت داشت، آخرش به رای گیری می کشد، می شود که جبهه شکسته نشود.

وی نگاه خود را در رابطه با جبهه اصولگرا بیان کرد و گفت:  نگاهم به مصالح جبهه اصولگرا این است که جبهه باید خودش را تجمعی نگاه کند نه انشعابی،  زیرا هر جبهه انشعابی گروه هایش به صورت مستقل و انفرادی می شوند و به نتیجه نمی رسند.

مهمترین دستآورد دولت نهم در حوزه فرهنگی عملی شدن شعار امام بود

صفار هرندی درپاسخ به سوال دیگری بیان داشت: مهمترین دستآورد ما در دولت نهم که خودم وزیر بودم  در حوزه فرهنگ نگاه استقلالی است که مورد تاکید امام بود، دنیا را عادت دادیم به شعار نه شرقی نه غربی که خط سومی هم هست که هرچه می گذرد در جهان به رسمیت شناخته می شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ما تعلقی به نگاه های حاکم بر جهان ندارد و دارای وارستگی است، آن موقع درحد شعار بود ولی هم اکنون در بسته های فرهنگی، تکنولوژی و پزشکی و ... در جهان دارای رتبه است.

جلوگیری دشمن از مدل شدن جمهوری اسلامی ایران

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور با اشاره به اینکه دشمن نمی خواهد جمهوری اسلامی به پیشرفت های علمی دست یابد، اظهار داشت:  آنان نمی خواهند الگویی جدا از الگوی متعارف جهانی رشد کند و تبدیل به مدل شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری که در انتخابات آینده گروه ها چه شعاری را تدارک دیدند، بیان داشت: در وجود مردم باور اینکه می توانیم پیشرفت کنیم نهادینه شد هر کسی این تفکر را تزلزل کند از لحاظ مردم رد شده است.

وی ادامه داد: گفتمان حاکم در کشور ما پیشرفت است که باید در حوزه اعتقادی، فرهنگی و اخلاقی در کنار پیشرفت عمرانی و آبادانی کنار هم باید باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه باور اینکه ما می توانیم پیشرفت کنیم و احساس غرور و عزت در بین مردم به باور تبدیل شد، خاطر نشان کرد: حال می دانید که رمز موفقیت را استقلال طلبی می دانند و گل بزرگی را به دشمن زد و به دنیای که می خواست بگوید باید متصل به دنیا باشیم.

وی افزود: فقط به خاطر حضوری با خصوصیات ایران در غزه  بود که معادلات را بهم زد و  در روز ششم اسرائیل پیشنهاد قطع جنگ را می دهد.

  صفار هرندی سوریه را میدان تاخت و تاز جریان های مختلف بین المللی دانست و گفت:  آنانی که می خواستند سرزمین اشغالی را از نیل تا فرات گسترش دهند در حال حاضر دور خود دیوار بتنی بلند می کشند تا در امان بمانند.

وی افزود: سوریه جایی است که معادلات منطقه از هر دو سو در آنجا رقم می خورد و به عنوان حامی نیروی لوجستیک کننده جریان مقاومت اگر شکسته شود کار مقاومت سخت می شود.

خدمات سوریه در دوره دفاع مقدس به ایران

این شخصیت سیاسی کشور با اشاره به اینکه سوریه به همه ما خدمت کرد و در دوران دفاع مقدس حامی ایران بود به چنین متحدی باید کمک شود، بیان داشت: سوریه  عراق باهم حزب بعث بودند و چون حوزه مشترکی در جریان بین المللی داشتیم حامی ما در دوران دفاع مقدس بود.

ایجاد مدل شبه بسیجی در سوریه

وی اوضاع میدانی سوریه را مطلوب دانست و اظهار داشت: مدل شبه بسیجی که نیروها را سازمان دادند و نیروی مردمی بیش از ارتش فعال است، خوب دوام آوردند و دو سال است که تمام نیروهای سلطه تصمیم گرفتند درآنجا فرو ریزد، و امریکا اعلام کرد چون حضور ایران در آنجا بود این کار غیر ممکن شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری با بیان اینکه قاضی با ارزیابی همه چارچوب ها حکم صادر می کند و ما نمی توانیم حکم تعیین کنیم بیان داشت: نمی توان گفت که قاضی ها اشتباه نمی کنند ولی در نظام مستقر  نباید معترض قانون شویم.

راس فتنه در خارج از کشور است

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی  در توضیح سوال دانشجویی در مورد محاکمه اشخاص دوره فتنه گفت: رهبری نظر داشتند در ارزیابی دقیق راس فتنه در خارج از مرز های ایران است و همین افرادی که در راس فتنه بودند بازیچه دست فتنه هستند اگر با اعدام آنان جریان فتنه تمام می شود، ساده لوحی است.

وی افزود: فتنه در دست نیروهای داخلی نیست، شبکه ای که از بیرون به داخل وصل می شود نقش موثری در درگیری های داخلی داشت.

صفار هرندی ساختار فعلی مصلحت نظام را شبیه گذشته دانست و گفت: ساختار مجمع تشخیص مانند گذشته است، مجمع تشخیص گروه مشورتی برای رهبری است در امر سیاست ها کلی و در زمانی که اختلاف پیش می آید تشخیص دقیق دهد و رسیدگی می کند و مجمع تشخیص مصلحت نظام قانون صادر نمی کند.

وی افزود: تشخیص مصلحت، مصالح کلی نظام را مد نظر قرار می دهد، همیشه  جای این است که سیستم ها نسبت به گذشته اصلاح شوند و یا تنظیم و بهینه سازی شوند.

مشایی گفت من خواهم آمد

صفار هرندی در پاسخ به سوال دانشجویی، مبنی براینکه آیا مشائی کاندیدای ریاست جمهوری است، گفت: از ایشان اطلاعات ویژه ندارم ولی در جلسه ای ویژه به دوستانش گفت که خواهید دید من می آیم، ولی برخی نیز می گفتند مطمئن باشد که نمی آید، مهم هم نیست، در نظر سنجی ها رتبه مایوس کننده ای است بیش از اینکه نگران رد صلاحیت باشند نگران جایگاه های اجتماعی هستند.

وی در سوال  دیگری که آیا شما را از وزارت کنار گذاشتن و یا شما استعفا دادید، اظهار کرد:  اول مرا کنار گذاشتند و بعد من استعفا دادم.

وی افزود: اول خبر عزل من و محسنی اژه ای را مطرح کردند و بعد از دفتر ایشان تماس گرفتند که به جلسه نیا، بعد از اینکه دولت با برکنار دو وزیر از اعتبار افتاد باید برای وزرایش در مجلس رای اعتماد بگیرد در روزهای پایانی دولت نهم حالت درستی نبود از قوای دیگر دولت از آنها خواست که پا درمیانی کنند و از من خواستند که عزلی اتفاق نی افتاده و من در جواب به آنها گفتم که این حالت خاله بازی نیست ولی به خاطر مصلحت موقعیت دولت استعفا دادم و در استعفا نوشتم به خاطر شکسته نشدن عدد دولت در دولت حضور نمی یابم ولی اسم من در دولت است.

صفار هرندی در سوال دیگری مبنی براینکه با توجه به اتحاد همه دشمنان کشور ها علیه ایران در زمان حاضر همه می دانند که حمله نظامی بی فایده است تا چه حد مسئولان خود را در خواب خرگوشی نگه می دارند، بیان داشت: بخش از مسائل ما در این زمینه ها بر می گردد به اینکه روئیت واحدی نسبت به این قضایا نداریم، بدیهیات ما در مسائل فرهنگی جدا شد، باید برگردیم به مبانی مان، آنچه که در فرهنگ ما دست نخورده است و مبنا بود باید استخراج شود.

هشدار رهبری محقق شد

وی مهندسی فرهنگی را مورد تاکید رهبری دانست و ادامه داد:  در سال 85 هشدار رهبری محقق شد و هم اکنون شاهد هستیم که شورای فرهنگی در تهیه نقشه راه مهندسی فرهنگی کشور اقدام کرده و همچنین سندی در حوزه علمی و آموزش و پرورش در حال آماده شدن است.

صفار هرندی در پاسخ به سوال دیگری با این عنوان که سیاست جامعه افزایش رشد جمعیت است در این موقعیت اقتصادی آیا به صلاح است یا خیر، گفت: ممکن است بخش از مسئله به حوزه معیشتی برگردد ولی شاهد هستیم در جوامعی که فقر بیشتر است جمعیت نیز زیاد است.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ جغرافیایی سرزمینی معادلات پیچیده اس اتفاق می افتد و برای ما افزایش جمعیت قابل قبول است، تصریح کرد:  رهبری اوایل دهه 70 برای اینکه رشد بدون ضابطه ای در اولی دهه 60 پدیدار شد به کنترل جمعیت توجه داشتند وبعد از زمان هدف گذاری این طرح نباید ادامه می یافت.

صفار هرندی ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم که به طور میانگین هر خانواده ایرانی یک ونیم فرزند دارد که بسیار خطرناک است.

زیارت وارث احمدی نژاد برای مشایی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ شفاهی به سوال دانشجویی با بیان اینکه برخی جریان انحرافی را پله ترقی برای خود دانستند آیا این نظر را قبول دارید یا نه، گفت: احمدی نژاد مشائی را از رئیس دفتری بر میدارد و حکم دبیرخانه ای می زند و به قول آقای رسایی زیارت وارثی هم می نویسد که سبب خنده می شود، اینها چیزهایی است که صدای دیگران را درآورده است.

وی درباره اصلاح قانون انتخابات بیان داشت: به مجلس ایرادهایی داشتم ولی در برخی موراد درست هم می دانستم مثلا در دو بند قانون انتخابات مخالفت داشتم که بسیار مضحک بود، ولی در این بین برخی هم مخالف اصلاح قانون انتخابات بودند درحالی که این بازنگری متعلق به 20 سال پیش است و همه ساله به سال های بعد رسید و در انتخابات گذشته که به جریان انحرافی برخورد کرد.

 گفتنی است در این جلسه پرسش و پاسخ به دلیل تمام شدن وقت صفار هرندی به بسیاری از پرسش های مکتوب دانشجویان پاسخ نداد و حتی حاضر به گفتگوی شفاهی با خبرنگاران حاضر در این جلسه نشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
Statistic
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به بسیج در کدام عرصه در عصر کنونی نیاز بیشتری هست؟
    کیفیت وبلاگ را در چه حدی ارزیابی میکنید؟
    لینک ها

      

    موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان 

     قاریان قران کریم 

    شــیــعه والپــیــپــر :ریحانه النبی 

    نصر تی وی  

  • a.khabarpo
  • bultan
  • iranbluetooth
  • k.seraj
  • l-titre1
  • nedayeenghelab
  • revayat
  • t.salman
  • talkhandak
  • Tarighi

  •  
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 271
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 25
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 208
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 274
  • باردید دیروز : 94
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,407
  • بازدید ماه : 1,407
  • بازدید سال : 35,252
  • بازدید کلی : 295,033