loading...
داروساز بسیجی
iran-ehda.com

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
گفتگوی آزاد 2 1419 dr87b
بسیجی گمنام بازدید : 539 پنجشنبه 20 بهمن 1390 نظرات (0)

شاید برای عده ای این سوال مطرح شود که : اصلا چرا باید دهه ی فجر را گرامیداشت ؟ چرا باید در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرد ؟ با توجه به برخی مشکلات جاری در امور کشور ، لزوم حضور در چنین راهپیمایی چیست ؟ و از این قبیل سوالات مختلف ...


 

1389 ، فرمایشات گهرباری پیرامون مسایل داخلی و خارجی داشند و در ارایه ی تحلیل بسیار موشکافانه و دقیق ، ضمن مقایسه ی مشکلات و معضلات رژیم ستمشاهی ، به افتخارت ایرانیان در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی پرداخته و با پیوند این رویکرد میمون به اتفاقات جاری در کشورهای عربی - اسلامی ، به ویژه تونس و مصر ، تاکید نمودند که دهه ی فجر و راهپیمایی 22 بهمن امسال ، بسیار مهم و حساس می باشد .

آنانی که اهل سیاست می باشند و اخبار این حوزه را رصد می نمایند ، به خوبی این فرمایش حضرت آقا را با جان و دل شنیدند و پذیرفتند و درصدد تحقق آن برآمده اند .


شاید برای عده ای این سوال مطرح شود که : اصلا چرا باید دهه ی فجر را گرامیداشت ؟ چرا باید در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرد ؟ با توجه به برخی مشکلات جاری در امور کشور ، لزوم حضور در چنین راهپیمایی چیست ؟ و از این قبیل سوالات مختلف ...


پاسخ مشروح به این سوالات ، قطعا و حتما منجر به مقایسه ی دوران عقب ماندگی ایران عزیز در حکومت منحوس شاهنشاهی با زمان پیشرفت و افتخار ایران اسلامی در دوران مقدس حکومت اسلامی خواهد شد . اما برای عدم اطاله ی این نوشته ، علاقه مندان به تحقیق درباره ی این قیاس را به خطبه ی اول نمازجمعه ی حضرت آقا در 15 بهمن 89 ارجاع می دهیم . در این خطبه های ارزشمند و شایسته ی پژوهش ، به کلیات این تفاوتها اشارات دقیق و جامعی شده است .


اما در پاسخی اجمالی باید به چند نکته اشاره داشته باشیم :


1- در مقوله فرهنگی و مذهبی ، که به اعتقاد ما اصلی ترین علت قیام ملت ایران و وقوع انقلاب اسلامی ، همین مساله ی حیاتی و مهم می باشد ، دوران تاریک و پر از فساد گذشته هرگز با 32 سال تاریخ انقلاب اسلامی قابل قیاس نیست . وجود گستاخانه ی مراکز فساد و فحشا ، رواج رسمی بی بندوباری و سوق دادن جوانان به بی هویتی و تقلید 100% از فرهنگ منحط غرب ، عدم اجازه ی آزادانه و مستقل برای مراکز دینی و مذهبی جامعه جهت ترویج فرهنگ اسلامی ، عدم حضور کارشناسان دینی در مراکز مهم و تصمیم گیر قدرت ، خانه نشینی و دور از جامعه نگهداشتن مراجع و علما و روحانیون و عدم توجه به نظرات آنان ، بی رونق نمودن هیاتهای مذهبی و مراکز تعلیم دینی ، بی توجه نمودن جامعه به مناسبتهای مذهبی و عدم اشاعه ی فرهنگ اسلامی - شیعی ، از جمله مواردی است که می توان در آنها غور نمود و هرکدام از اینان را با دوران جمهوری اسلامی به مقایسه نشست . البته کسی منکر وجود فساد در جامعه ی امروزی نیست و همچنین نمی توان به رواج روزافزون آن نیز بی توجه بود اما با توجه به وجود ابزار جدید و تنوع بیش از حد محصولات فرهنگی مخرب ، از قبیل ماهواره ، اینترنت ، موبایل و ... ، که در دوران طاغوت به هیچ وجه وجود خارجی نداشت ، استقبال جوانان و جامعه به محصولات فرهنگی و مراکز مذهبی ، به مراتب بیش از گذشته می باشد .


2- در زمینه ی اقتصادی ، به چنان حدی از پیشرفت و ترقی رسیده ایم که گاهی برخی مسئولان دوران ستمشاهی نیز ، در لابلای بدگوییهای خود نسبت به انقلاب اسلامی ، معترف این نکته نیز می شوند . چندی قبل بود که یکی از بازماندگان خارج نشین آن دوران به صراحت بیان نموده بود که اگر امروزه به تهران بیاید ، با توجه به ساخت و سازهای کلان در پایتخت ایران عزیز ، هرگز نمی تواند نمایی از گذشته را نیز به یاد آورد . عزیزانی ، که شاید قدری از عمر خود را در روستاها سپری نموده اند و امروز شهرنشین گشته اند ، اگر نگاهی منصفانه به گذشته و امروز آبادی خود بیندازند قطعا این کلام را تصدیق خواهند نمود که روند پیشرفت و توجه به روستاها و مناطق محروم و دورافتاده ، با دوران چپاول طاغوت هرگز قابل مقایسه نمی باشد . البته این به معنای رسیدن به حد کمال نیست اما مسیری که طی این 32 سال طی شده ، با توجه به اتفاقات ابتدای انقلاب و 8 سال جنگ تحمیلی و تحریمها و کارشکنیها ، پیمودن ره 100 ساله طی 1 شب را در اذهان تداعی می نماید . در کنار این مساله ، استفاده ی عموم خانواده ها از وسایل تزییناتی و تشریفاتی در اکثر منازل ، که گاه به حد اسراف می رسد ، دلیل دیگری است بر این نکته که در زمینه ی اقتصادی نیز به پیشرفتهای بسیاری نایل آمده ایم و البته برای رسیدن به نقطه ی مطلوب ، راههای نرفته ی بسیاری نیز در مقابل می باشد .


3- در مسایل سیاسی ، بلوغ سیاسی جامعه ، رونق بازار انتخابات ، وجود احزاب مختلف و متنوع باسلایق رنگارنگ ، تکثیر هزاران روزنامه ، مجله ، نشریه و ... ، عدم موروثی بودن ساختار و مسئولیتهای مختلف نظام ، ثبات انقلاب اسلامی و صدور آن ، برقراری امنیت نسبی در سراسر کشور ، تفاهم کامل بین قومهای مختلف و اقلیتهای مذهبی و صدها نکته ی دیگر ، همه نشانه هایی است از آنکه ایران اسلامی در دوران انقلاب ، به بالاترین نقطه از کمال سیاسی دست یافته است . نقطه ای که در دوران دیکتاتوری طاغوت ، هرگز نمی شد به بخشی از آن نیز فکر نمود .


4- ...


با توجه به مسایل گفته شده و نشده ی فوق ، به راستی آیا پاسداشت دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تاکید بر ادامه ی بهتر و پر شتاب تر آن ضروری نیست ؟


مجددا تاکید می شود که هیچکس منکر مشکلات ، گرانی ، تورم ، وجود برخی فسادها ، رانتها و ... در سیستم بزرگ نظام نمی باشد اما آیا حقیقتا این مشکلات در مقابل دریای عظیم حسنات ایجادشده ، جای عرض اندام دارند ؟


اما نکته ی مهمتر و کلیدی دهه ی فجر و راهپیمایی 22 بهمن امسال ، همان مساله است که امام خامنه ای در خطبه های خود فرمودند . آنانی ، که سالها از عدم صدور انقلاب به خارج پافشاری لجوجانه می نمودند ، این روزها باید چشمان را بیش از قبل باز نمایند و عینکها بدبینی را به کناری اندازند و بنگرند که خاورمیانه ی اسلامی در حال شکل گیری است . خاورمیانه ای با محوریت انقلاب اسلامی . عراق ، لبنان ، تونس ، مصر ، اردن ، یمن ، بحرین ، الجزایر و احتمالا یکی دو کشور ضعیف و قوی دیگر ، آیا با سالهای قبل تفاوتی نکرده و نخواهند کرد ؟


اگر با مردم این کشورها و قیام کنندگان آنان و جوانان اسلامی - عربیشان گفتگویی کوتاه نمایید به خوبی درخواهید یافت که اکثریت قریب به اتفاق آنان به الگوپذیری از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران اشاره نموده و آرزوی خود را زندگی در چنین نظامی می دانند .


پس بر ماست که با حضور به مراتب پرشکوهتر از قبل ، در راهپیمایی 22 بهمن امسال حضور بانشاط داشته باشیم تا اولا وحدت و اطاعت خود از ولایت را مجددا و برای چندمین بار به همگان اثبات نماییم ؛ ثانیا به فتنه گران و بریدگان از انقلاب بفهمانیم که مسیر ملت از آنان جداست ؛ ثالثا به مسئولان فعلی نشان دهیم که برای خدمت به این ملت باید بیش از گذشته تلاش و کوشش نمایند ؛ رابعا از وقوع انقلاب اسلامی در کشورهای عربی - اسلامی حمایت جانانه کرده و به آنان امیدواری دهیم که تا ایجاد خاورمیانه اسلامی ، راه زیادی نمانده است .


قطعا ، تاسیس خاورمیانه اسلامی ، با زمینه سازی جهت ظهور قریب الوقوع منجی بشریت ، ارتباط تنگاتنگی خواهد داشت . به امید آن روز ...


مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
Statistic
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به بسیج در کدام عرصه در عصر کنونی نیاز بیشتری هست؟
    کیفیت وبلاگ را در چه حدی ارزیابی میکنید؟
    لینک ها

      

    موسسه خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان 

     قاریان قران کریم 

    شــیــعه والپــیــپــر :ریحانه النبی 

    نصر تی وی  

  • a.khabarpo
  • bultan
  • iranbluetooth
  • k.seraj
  • l-titre1
  • nedayeenghelab
  • revayat
  • t.salman
  • talkhandak
  • Tarighi

  •  
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 271
  • کل نظرات : 59
  • افراد آنلاین : 23
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 157
  • آی پی دیروز : 38
  • بازدید امروز : 200
  • باردید دیروز : 94
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,333
  • بازدید ماه : 1,333
  • بازدید سال : 35,178
  • بازدید کلی : 294,959